Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 - Definities

  1. Verschuur IT: Verschuur IT, gevestigd te Lunteren, KvK-nummer 94924708.
  2. Klant: degene met wie Verschuur IT een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Verschuur IT en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Verschuur IT.
  2. Verschuur IT en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Verschuur IT en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Verschuur IT zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Verschuur IT en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Verschuur IT de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Verschuur IT slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 Artikel 5 - Prijzen

  1. Verschuur IT hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw (tenzij anders vermeld) en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Verschuur IT mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Verschuur IT niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  4. De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
  5. Verschuur IT stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren of spreekt met de klant een totaalbedrag als richtprijs af (bijvoorbeeld bij abonnementen en/of projecten).
  6. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Verschuur IT, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  7. Wanneer Verschuur IT en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

  1. Verschuur IT mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag eisen.
  2. De Klant moet een factuur binnen 14 dagen na factuurdatum aan Verschuur IT betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Verschuur IT de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  4. Verschuur IT mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Verschuur IT de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Verschuur IT.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Verschuur IT zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Verschuur IT op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Verschuur IT, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 - Recht van reclame

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Verschuur IT het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
  2. Verschuur IT maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Verschuur IT, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.

Artikel 9 - Retourneren en vergoedingen voor Retourkosten

  1. Zakelijke klanten hebben geen recht om hun aankoop te herroepen. Houd er rekening mee dat er kosten voor herbevoorrading kunnen worden aangerekend bij retouren door zakelijke klanten. Deze kosten zijn niet standaard opgenomen in onze verkoopprijzen en worden alleen in rekening gebracht als ze daadwerkelijk ontstaan.
  2. Wanneer een consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, is de consument verantwoordelijk voor de retourkosten.
  3. Bij retournering worden voor particulieren worden alleen materiaalkosten vergoed, geen arbeidskosten. Voor zakelijke klanten geldt hetzelfde: alleen materiaalkosten worden vergoed, min de eventuele restockkosten.

Artikel 10 - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 11 - Retentierecht 

  1. Verschuur IT kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Verschuur IT heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Verschuur IT.
  3. Verschuur IT is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 12 - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Verschuur IT te verrekenen met een vordering op Verschuur IT.

Artikel 13 - Eigendomsvoorbehoud

  1. Verschuur IT blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Verschuur IT met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd in lid 1 kan Verschuur IT gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
  4. Wanneer Verschuur IT gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Verschuur IT van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

Artikel 14 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Verschuur IT, tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Verschuur IT zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Verschuur IT kan tegenwerpen.

Artikel 15 - Levertijd

  1. De levertijden van Verschuur IT zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Verschuur IT door Verschuur IT schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Verschuur IT later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Verschuur IT niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Verschuur IT iets anders hebben afgesproken.

Artikel 16 - Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 17 - Transportkosten

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Verschuur IT schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 18 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Verschuur IT niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Verschuur IT. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Verschuur IT niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 19 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van Verschuur IT die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Verschuur IT de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 20 - Bewaring

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 21 - Montage en of installatie

  1. Hoewel Verschuur IT zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

Artikel 22  - Intrekking opdracht

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

Artikel 23  - Klachtplicht 

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 24 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en Verschuur IT een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Verschuur IT enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
  3. De garantie geldt niet:
    - in het geval van normale slijtage
    - voor schade ontstaan door ongevallen
    - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Verschuur IT levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

Artikel 25 - Ruilen

  1. Een particuliere klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
  • ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
  • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
  • het product is nog niet gebruikt
  1. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

Artikel 26 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. Verschuur IT voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Verschuur IT mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Verschuur IT op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Verschuur IT tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 27 - Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Verschuur IT.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Verschuur IT de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Verschuur IT redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 28 - Duur overeenkomst dienst

  1. De overeenkomst tussen Verschuur IT en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
  2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of Verschuur IT de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 2 maanden. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 29 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.
  2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maanden.
  3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
  4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

Artikel 30 - Geheimhouding

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Verschuur IT ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Verschuur IT waarvan de Klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Verschuur IT schade kan berokkenen.
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
    • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 31 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Verschuur IT voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
  6. Verschuur IT mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 32 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Verschuur IT tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Verschuur IT geleverde producten en/of diensten.

Artikel 33 - Klachten

  1. De Klant moet een door Verschuur IT geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Verschuur IT daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Verschuur IT hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Verschuur IT hierop gepast kan reageren.
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Verschuur IT.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Verschuur IT andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 34 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Verschuur IT.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Verschuur IT ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 35 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Verschuur IT een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 36 - Aansprakelijkheid Verschuur IT

  1. Verschuur IT is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Verschuur IT aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Verschuur IT is niet verantwoordelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden, evenals voor verlies van data, software of stilstand van een bedrijf door een storing.
  4. Wanneer Verschuur IT aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 37 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Verschuur IT vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 38 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Verschuur IT toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Verschuur IT nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Verschuur IT in verzuim is.
  3. Verschuur IT mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Verschuur IT kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 39 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Verschuur IT door de Klant niet aan Verschuur IT kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Verschuur IT 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Verschuur IT kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Verschuur IT de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. Verschuur IT hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Verschuur IT hiervan voordeel heeft.

Artikel 40 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Verschuur IT de overeenkomst aanpassen.

Artikel 41 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. Verschuur IT mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Verschuur IT altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Verschuur IT zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 42 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Verschuur IT aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Verschuur IT.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 43 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Verschuur IT bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 44 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Verschuur IT is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Verschuur IT, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 24 juni 2025.

TOP